Quina
emoció ens dóna la música que escoltem?
Aquesta
activitat es basa a integrar la música en el desenvolupament global
i harmònic de la personalitat de tots els xiquets, tant aquells que
presenten
necessitats educatives especials
com els que no. Consisteix
en
escoltar
audicions musicals a
l’aire lliure,
les
quals
ens
ofereixen
un plus de diversió i entreteniment. Dins de l’àrea cognitiva,
els
continguts que portem a terme són
factibles de ser treballats oferint activitats que estimulen les
diverses vies sensorials. Açò es pot aconseguir mitjançant
massatges i moviments corporals, mentre escoltem música clàssica
provocant
en els alumnes diferents sensacions als estímuls rebuts, com puguen
ser felicitat, relaxació,
tranquil.litat...
Aquest
aspecte és molt important en el desenvolupament de les persones,
relacionar
les emocions amb la música com a recurs terapèutic des d’un
enfocament educatiu, ens permet que els xiquets tinguen un progrés
significatiu en el desenvolupament personal en
tots els seus aspectes físics,
motors,
socials
i cognitius.
Considerem
que la música es basa en l’experiència,
sociabilitat, intercanvi i
interacció. Amb
ella podem
descobrir la pròpia
identitat, creant un clima de serenitat, seguretat, afecte i
confiança entre els alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario