L'educació mediambiental és cada vegada més una part integrada en el sistema educatiu. Per això, oferim la possibilitat de potenciar els coneixements previs de l'alumnat mitjançant una metodologia activa i participativa, que alterne l'exposició de continguts bàsics amb la reflexió, l'anàlisi de la pràctica i l'intercanvi d'experiències.
Per altra banda, amb la
transmissió de coneixements referents al medi ambient es pretén arribar a conéixer-lo
millor i aconseguir una major sensibilització respecte a les qüestions que l’afecten i, d’aquesta manera, crear models d’actuació més respectuosos cap a ell,
responsables i coherents.
En definitiva, es
tracta de descobrir, gaudir i estimar la natura i, al mateix temps, despertar una
consciència crítica davant del deteriorament del medi natural possibilitant
l’observació directa, manipulació i experimentació de tots aquells aspectes (continguts
i activitats) que no tenen cabuda en la vida urbana.
Floració d'estepa blanca |
Arborcer amb fruits |
Els tallers i activitats que podem trobar són els següents:
- Itineraris de natura
- Agricultura ecològica
- Descobrint les petjades i senyals de la nostra fauna
- Taller de reciclatge
- Zona de granja
- Àfrica: cultures sostenibles
ITINERARIS DE NATURA
Conte "El gran duc i el garrofer" (itinerari infantil) |
Aquestes rutes travessen els diversos ecosistemes mediterranis amb els quals hem reforestat el Parc i estan dissenyades per a treballar diferents temàtiques ambientals i adaptades a cada cicle educatiu.
Al llarg del recorregut, els/les visitants podran experimentar sobre l'ecologia dels nostres paratges, conèixer la importància d'una alimentació sana o aprendre la flora i la fauna més pròxima a nosaltres mitjançant una metodologia dinàmica (panells explicatius, recursos interactius, jocs, etc).
AGRICULTURA ECOLÒGICA
Al Parc disposem d'un hortet on les persones que visiten el parc podran aprendre de forma bàsica els principis que regeixen l'agricultura ecològica, conéixer les plantes apropiades per a cada época de l'any, combatre les plagues amb productes naturals i com fabricar compost o adob per fertilitzar el nostre hort.
NOVETAT!! DESCOBREIX LES PETJADES I SENYALS DE LA FAUNA QUE ENS ENVOLTA.
Aquest any hem incorporat una nova activitat que podreu seleccionar a l'itinerari d'educació ambiental. Els mamífers són molt difícils de trobar pel seu caràcter fugisser i nocturn, però amb aquesta activitat els menuts i les menudes es convertiran en detectius i detectives de la natura i aprendran a llegir les senyals que ens deixa la natura i els seus habitants.
Aprenent a posar reg a goteig a l'hort ecològic del Parc |
NOVETAT!! DESCOBREIX LES PETJADES I SENYALS DE LA FAUNA QUE ENS ENVOLTA.
Aquest any hem incorporat una nova activitat que podreu seleccionar a l'itinerari d'educació ambiental. Els mamífers són molt difícils de trobar pel seu caràcter fugisser i nocturn, però amb aquesta activitat els menuts i les menudes es convertiran en detectius i detectives de la natura i aprendran a llegir les senyals que ens deixa la natura i els seus habitants.
Aquesta activitat presenta una part didàctica teòrica i una altra de recerca activa de les senyals amb fitxes didàctiques. L'objectiu principal és despertar la curiositat (el motor de l'aprenentatge) del seu alumnat i que puguen resoldre amb autonomia les petjades i senyals que trobaran al llarg de l'itinerari.
De qui pot ser ???? |
TALLER DE RECICLATGE
En aquest taller, l'objectiu principal serà que els/les alumnes es consciencien de la importància que té actualment realitzar un bon reciclatge, reutilitzar els materials i reduir al màxim. Per a que açò siga posible, el primer que farem és explicar amb claredat que signica RECICLAR, REDUIR I REUTILITZAR.
ZONA DE GRANJA
En aquest espai, l'alumnat podrà aprendre i conéixer els animals de granja i els productes que obtenim a partir d'ells, així com les tasques que realitzaven antigament. Al Parc es cria i se selecciona la gallina autòctona valenciana coneguda com gallina de chulilla o dels serrans. A partir d'aquest cas, explicarem tota la problemàtica actual al voltant de la desaparició d'espècies autòctones per diferents causes i la pèrdua de biodiversitat i patrimoni natural que suposa.
Contenidors de llanda per a la dinàmica del reciclatge |
ZONA DE GRANJA
En aquest espai, l'alumnat podrà aprendre i conéixer els animals de granja i els productes que obtenim a partir d'ells, així com les tasques que realitzaven antigament. Al Parc es cria i se selecciona la gallina autòctona valenciana coneguda com gallina de chulilla o dels serrans. A partir d'aquest cas, explicarem tota la problemàtica actual al voltant de la desaparició d'espècies autòctones per diferents causes i la pèrdua de biodiversitat i patrimoni natural que suposa.
Pollet recent eclosionat |
ÀFRICA: CULTURES SOSTENIBLES
ÀFRICA: CULTURES SOSTENIBLE
ÀFRICA: CULTURES SOSTENIBLE
Aquesta activitat va sorgir al llarg de l'Escola d'Estiu 2017 on els xiquets/es varen realitzar un taller envers bioconstrucció utilitzant materials com l'argila, la palla i diferents tipus de canyes i brosses autòctones. Van construïr dues cabananyes semblants als dels aborígens africans i sud-americans, cultures que encara viuen d'una forma sostenible respectant i aprofitant els recursos naturals del seu entorn.
Els objectius que volem aconseguir en aquest projecte, és que tant els xiquets/es visquen una experiència significativa que els ajude en la convivència i comprensió amb les altres cultures, per què com bé sabem, al nostre país convivim amb altres cultures, i que tant ells com nosaltres hem de respectar.
A partir de les bioconstruccions, parlarem sobre la geografia africana, on està situada, la gent que habita, etc. també realitzarem activitats relacionades amb les tradicions i costums africanes, com una dansa tribal, observació d'eines de diferents tribus o elaboració d'adob per reparar les cabanyes.
Els objectius que volem aconseguir en aquest projecte, és que tant els xiquets/es visquen una experiència significativa que els ajude en la convivència i comprensió amb les altres cultures, per què com bé sabem, al nostre país convivim amb altres cultures, i que tant ells com nosaltres hem de respectar.
A partir de les bioconstruccions, parlarem sobre la geografia africana, on està situada, la gent que habita, etc. també realitzarem activitats relacionades amb les tradicions i costums africanes, com una dansa tribal, observació d'eines de diferents tribus o elaboració d'adob per reparar les cabanyes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario